Νιώθοντας τον παλμό της εποχής, η βαυαρική εταιρεία αντέδρασε άμεσα και τοποθέτησε στη Σειρά 1 τον πλέον οικονομικό κινητήρα 1.600αρη turbo diesel, συνδυάζοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά μιας τυπικής BMW, με την αποδοτικότητα ενός πετρελαιοκινητήρα και τις μεταφορικές δυνατότητες ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου.
Άσος στο μανίκι
Ο «άσος» της BMW είναι ένα από τα κορυφαία premium hatchback, με δυναμικό προφίλ, διασκεδαστική οδική συμπεριφορά, υψηλά επίπεδα ασφάλειας και χώρους. Πλέον είναι και από τα πιο οικονομικά, λόγω του καινούριου diesel κινητήρα του 1,6 λίτρου, ο οποίος χάρη στην προηγμένη τεχνολογία και το πακέτο «EfficientDynamics», απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη από τέλη κυκλοφορίας και τις συχνές επισκέψεις στο πρατήριο καυσίμων.
Κλασική ποιότητα
Η Σειρά 1 υιοθετεί όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που έφεραν την BMW στην κορυφή. Δεν είναι το πιο ακραίο σχεδιαστικά αυτοκίνητο, αλλά είναι όσο μοντέρνο και σύγχρονο απαιτείται για να προσελκύσει τόσο το νέο οδηγό, όσο και τον οικογενειάρχη. Το εσωτερικό είναι πέραν κάθε κριτικής από άποψη ποιότητας και συναρμογής. Ο οδηγός έχει στη διάθεση του την ιδανική θέση οδήγησης, με τους χώρους για τους πίσω επιβάτες στην πεντάθυρη έκδοση να κρίνονται αρκούντως ικανοποιητικοί. Το πορτμπαγκάζ παρότι δεν είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας (360 λίτρα), είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμο χάρη στο χαμηλό κατώφλι.
Αλλαγή κατεύθυνσης
Ο κινητήρας 1,6 turbo diesel με τους 116 ίππους, ξαφνιάζει ευχάριστα από την πρώτη στιγμή. Είναι σχεδόν αθόρυβος, με μηδενικούς κραδασμούς, έχει μεγάλο εύρος λειτουργίας και ανεβάζει πρόθυμα στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό να κινηθεί γρήγορα και ευέλικτα σε κάθε διαδρομή. Αυτό αντικατοπτρίζεται και από τις επιδόσεις, με τα 0-100 να έρχονται σε 10,5 δευτερόλεπτα και την τελική να ξεπερνά τα 195 χλμ./ώρα.
Το πακέτο οικονομίας που η BMW ονομάζει «Efficient Dynamics» και περιλαμβάνει σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα, λειτουργία stop/start, ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, λειτουργία ECO PRO που ρυθμίζει απόκριση γκαζιού, τιμονιού και λειτουργία κινητήρα, είναι ιδανικό για την… τσέπη του ιδιοκτήτη. Η θεωρητικά μέση κατανάλωση καυσίμου είναι στα 3,8 λίτρα/100 χλμ., και εκλύει 99 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, απαλλάσσοντας τον κάτοχο από τα δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας.
Στο δρόμο για Λευκάδα
Το μικρομεσαίο γερμανικό μοντέλο το δοκιμάσαμε ίσως στις πιο «ακραίες οδηγικές συνθήκες», πηγαίνοντας από Αθήνα-Λευκάδα και επιστροφή. Ένας δρόμος αχαρακτήριστος για τα δεδομένα αναπτυγμένης ευρωπαϊκής χώρας, που όμως εκεί μπορείς να δεις όλα τα προτερήματα και μειονεκτήματα του αυτοκινήτου.
Στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών (αν αυτό λέγεται εθνική) κινηθήκαμε με την 116d σε χαλαρούς ρυθμούς με την ποιότητα κύλισης και τη σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων να συμβάλλουν σε ένα άνετο και ξεκούραστο ταξίδι. Από τη γέφυρα του Ρίου και με ενεργοποιημένη τη λειτουργία «Sport», δοκιμάσαμε τις αντοχές του αυτοκινήτου και τις δικές μας, στο δρόμο για το νησί του Ιουνίου. Το καλοζυγισμένο πλαίσιο, η υψηλή ροπή των 260 Nm, το ακριβές τιμόνι και η άμεση απόκριση του γκαζιού αποδείχθηκαν οι καλύτεροι «φίλοι», με τις αναρτήσεις και τα φρένα παρά την καταπόνηση από το «διαλυμένο» οδόστρωμα σε πολλά σημεία, να μας βγάζουν ασπροπρόσωπους. Η μόνη ένσταση έρχεται από τη μακριά κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων, το οποίο έχει τοποθετηθεί προφανώς προς όφελος της κατανάλωσης.
Σε συνθήκες απόλυτης πίεσης και εξαντλώντας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τα όρια πρόσφυσης, η Σειρά 1 δείχνει και το σπορ χαρακτήρα της, με το σύστημα ευστάθειας DSC να δηλώνει όποτε πρέπει την παρουσία του.
Ισορροπημένη
Η 116d Efficient Dynamic αποτελεί την ορθολογικότερη πρόταση στη γκάμα της BMW. Ένα ολοκληρωμένο premium hatchback μοντέλο, το οποίο ανεβαίνει επίπεδο χάρη στον εξαιρετικό αλουμινένιο κινητήρα που προσφέρει το επιτακτικό ζητούμενο: Οικονομία. Η τιμή στο πεντάθυρο αμάξωμα (24.341 ευρώ με απόσυρση) σίγουρα είναι «τσιμπημένη» για την εποχή που ζούμε, ωστόσο η ικανότητα του αυτοκινήτου να συνδυάζει όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά, δικαιολογεί το κόστος απόκτησης του.
Βαθμολόγησέ το!
{[['']]}
Εδώ η άποψή σου "μετράει".
Αρκεί να είναι κόσμια. :)