Οι άνθρωποι της εταιρείας δεν θέλησαν να σχολιάσουν περισσότερο αυτή την εξέλιξη και την δικαιολογούσαν λέγοντας ότι το αυτοκίνητο θα ήταν πολύ ακριβό -συγκεκριμένα η μπαταρία του- και δεν θα ήταν επικερδές για την εταιρεία. Τί είναι, όμως, το R8 e-tron;
Ένα εκπληκτικό δημιούργημα, ένα φύσει supercar, το οποίο δεν στερείται επιδόσεων, τεχνολογίας ή χαρακτήρα ενός οχήματος αυτής της κατηγορίας. Τουλάχιστον δέκα, πλήρως λειτουργικά, R8 e-tron υπάρχουν αυτή την περίοδο, τα οποία είναι στο τελευταίο στάδιο εξέλιξης και χρησιμοποιούνται για την εξέλιξη όχι μόνο της τεχνολογίας ηλεκτροκίνησης αλλά και κάθε τομέα του αυτοκινήτου.
Το R8 e-tron είναι ένα «plug-in» ηλεκτροκίνητο όχημα. Η λιθίου-ιόντων μπαταρία του έχει φορτίο 48,6 kWh, αποτελείται από 530 στοιχεία τα οποία κατασκευάζει στην Ιαπωνία η «Sanyo Electric» (θυγατρική της «Panasonic») και ζυγίζει περίπου 590 kg. Σχηματίζει το γράμμα «Τ», έχει μήκος 2.350 mm, το πλάτος της φτάνει τα 1.350 mm και το ύψος της τα 710 mm (μαζί με τη μονάδα ελέγχου).
Το γεγονός ότι το «κανονικό» R8 είναι ένα όχημα με κινητήρα στο κέντρο εξυπηρέτησε την τοποθέτηση της μπαταρίας με τρόπο που να είναι καλή η κατανομή βάρους εμπρός-πίσω (42:58, αντίστοιχα). Έτσι τα στοιχεία της είναι τοποθετημένα μεταξύ των δύο επιβατών και πίσω από αυτούς, κάτι που αύξησε και την ακαμψία του πλαισίου (σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν, αυτή διπλασιάστηκε σε σχέση με ό,τι ισχύει για το R8!).
Το R8 e-tron έχει δύο ηλεκτροκινητήρες που κινούν μόνο τους πίσω τροχούς. Η μέγιστη ισχύς των ηλεκτροκινητήρων αγγίζει τους 380 ίππους και η μέγιστη ροπή είναι 820 Nm. Καθένας από αυτούς ελέγχεται ξεχωριστά από την κεντρική ηλεκτρονική μονάδα η οποία ρυθμίζει την παροχή ενέργειας ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού, τις συνθήκες πρόσφυσης και την παραμετροποίηση του προγράμματος λειτουργίας.
Το αυτοκίνητο καινοτομεί καθώς για πρώτη φορά διαθέτει σύστημα πέδησης «brake by wire» στους πίσω τροχούς (ενώ μπροστά υπάρχει κλασικό, υδραυλικό κύκλωμα). Επίσης, για να μειωθεί όσο το δυνατόν το βάρος του έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένης τεχνικής στη δημιουργία τους υλικά (ανθρακόνημα, πολυμερές υλικό, αλουμίνιο). Για παράδειγμα το μέρος του οχήματος πίσω από την καμπίνα των επιβατών είναι από ανθρακόνημα, όπως και το η επιφάνεια όπου θα έπρεπε να υπάρχει το πίσω κρύσταλλο. Η προς τα πίσω ορατότητα για τον οδηγό γίνεται μέσω μικροκάμερας και η εικόνα προβάλλεται σε μια κάμερα 6,8'' τεχνολογίας «AMOLED».
To βάρος του R8 e-tron είναι 1.780 kg, παρόλα αυτά επιταχύνεται από 0-100 km/h σε 4,2 sec. H τελική ταχύτητά του περιορίζεται σκόπιμα «μόλις» στα 200 km/h για να μην μειώνεται η αυτονομία κίνησης του οχήματος. Η τελευταία φτάνει τα 215 km όταν το όχημα κινείται με σχετικά χαλαρό ρυθμό και μεταξύ 170-180 km όταν ο οδηγός έχει επιλέξει την διαμόρφωση «Sport». Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στο σύστημα ψύξης της μπαταρίας για να διατηρείται σταθερή η θερμοκρασία μεταξύ των 20-30 βαθμών Κελσίου και να μην επηρεάζεται η απόδοσή της.
Η οδήγηση του R8 e-tron είναι μια ξεχωριστή εμπειρία. Είναι ένα ευκολοδήγητο όχημα που μπορεί να σε μαγέψει με την απλότητα στη λειτουργία του αλλά και με την άμεση επιτάχυνσή του. Πατάς το πεντάλ του γκαζιού και κολλάς στο κάθισμα, βλέποντας το δρόμο «μειώνεται» σε πλάτος και έναν προσεκτικά επιλεγμένης τονικότητας, τεχνητά δημιουργημένο θόρυβο να γεμίζει την καμπίνα τον επιβατών. Βεβαίως ο θόρυβος δεν είναι αντίστοιχος ενός supercar με κινητήρα εσωτερικής καύσης, είναι όμως αντίστοιχα η επιτάχυνση, ο τρόπος που στρίβει στην πίστα, ο τρόπος που επιβραδύνει, ο τρόπος που κινείσαι στην πίστα.
Παραμετροποιώντας το πρόγραμμα λειτουργίας για την απόδοση της μπαταρίας και του συστήματος ελέγχου δυναμικής ευστάθειας του οχήματος μπορείς να κινηθείς γρήγορα και να «παίξεις» με αυτό. Σε κάθε περίπτωση είναι εύκολα ελεγχόμενο ενώ είναι εκπληκτικός ο τρόπος που λειτουργεί το σύστημα «Torque Vectoring», το οποίο μειώνει την ροπή στον τροχό που βρίσκεται στο εσωτερικό της στροφής και την αυξάνει σε αυτόν που βρίσκεται εξωτερικά αυτής. Στην πράξη, αν διατηρήσεις ή ακόμα και αυξήσεις την πίεση στο «γκάζι» ενώ το αυτοκίνητο είναι σε στροφή, νιώθεις ξεκάθαρα να σε στρίβει και ο πίσω άξονας, εκτός του τιμονιού.
Το R8 e-tron είναι ένα ξεχωριστό δημιούργημα, τεχνολογικά προηγμένο κι όμως τόσο απλό στην οδήγησή του. Είναι κρίμα που τελικά δεν θα μπει σε διαδικασία παραγωγής, καθώς όσοι έχουν την δυνατότητα να το αποκτήσουν θα είχαν στα χέρια τους έναν πρωτοπόρο μιας εποχής που αργά ή συντομότερα θα έρθει.
Βαθμολόγησέ το!
{[['']]}
Εδώ η άποψή σου "μετράει".
Αρκεί να είναι κόσμια. :)