«Πφ...», έκανε ο Juan Pablo Montoya και σήκωσε τους ώμους, «η ταχύτητα δεν είναι δα και τίποτα φοβερό, είναι κάτι που συνηθίζεται» - να το πρώτο που νιώθεις στη BMW M6 Gran Coupe. Ο κόσμος με 560 ίππους μεμιάς γίνεται πάρα πολύ στενός κι η autobahn ένα κλειστοφοβικό γκρίζο τούνελ κοντά στα 305 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας της Μ6 Gran Coupe, όμως κατέβα στα 200 χλμ./ώρα κι όλα θα μοιάζουν γαλήνια - να το λοιπόν, που είναι αλήθεια: η ταχύτητα είναι κάτι που συνηθίζεται.
Χρειάζεται ένα αυτοκίνητο που να το βρίσκεις στο υψηλότερο επίπεδο, ποιοτικό στην κύλιση σαν χαλί και στιβαρό στις πλαγιοκοπήσεις του βαυαρικού ανέμου σαν βράχος που κυλάει, για να είναι όλα γαλήνια με 200 χλμ./ώρα, σε δρόμο εθνικό ή επαρχιακό ή οποιονδήποτε. Εκείνο που δεν χρειάζεται είναι ένας οδηγός που θα αποκτήσει την Μ6 Gran Coupe μόνο και μόνο για να διαθέτει ένα οικογενειακό sportscar πιο εξειδικευμένο, αρκετά ακριβότερο και πιο σπάνιο από την Μ5. Μόνο και μόνο.
Η ναυαρχίδα όλων των Μ έχει ανθρακονήματα στην οροφή για να ρίξει το κέντρο βάρους. Βρίσκεται, με την καμπύλη της οροφής της και τους νευρώνες στο πλάι της και τον ανθρακονημάτινο διαχύτη της, στην αεροδυναμική αιχμή. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης είναι στημένο με ευφυΐα να εναλλάσσει τα ποσοστά ροπής ανάμεσα στους πίσω τροχούς και συνδυάζεται άρτια με το DSC. Η ανάρτησή της ελέγχεται από το προδιαγραφών Μ σύστημα Dynamic Damper Control και ο οδηγός έχει στην κονσόλα τις επιλογές Comfort, Sport και Sport Plus. Ο V8 κινητήρας της, με διπλό Turbo, αποδίδει τα κοντά εβδομήντα κιλά ροπής του σε τεράστιο εύρος στροφών, με το εφτάρι σειριακό με διπλό συμπλέκτη και Drivelogic (που διασφαλίζει ότι είναι επιλεγμένη η σωστή σχέση στο κιβώτιο για μέγιστη πρόσφυση) και με τη βοήθεια του Launch Control θέλει 4,2 δευτ. από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα. Με το M Driver's Package η μέγιστη ταχύτητα δεν περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, αλλά φτάνει τα 305. Μπορούν, στις πλήμνες της, να τοποθετηθούν -ελαφρύτερα, ανθεκτικότερα και εντυπωσιακά αποδοτικότερα- κεραμικά φρένα, που κοστίζουν (στη Γερμανία) 8.800 Ευρώ!
Καταλαβαίνετε. Η μηχανολογία της Μ6 Gran Coupe, μιας κι η φύση τουλάχιστον έχει ακόμα κάποιους νόμους, απαιτεί από τον οδηγό της σύνεση ώστε να μην αναγκαστεί ποτέ να ξεστομίσει την απορία «πότε μάζεψε η αναθεματισμένη τόσα χιλιόμετρα». Διότι τέτοιο «μάζεμα» συμβαίνει συχνά και ανεπαίσθητα από τα αληθινά καλά σπορ αυτοκίνητα κι αυτό συμβαίνει έντονα και εδώ. Επίσης, του ζητά τη σύνεση να καταλάβει ότι η M6 -και η κάθε Μ6- απαιτεί μια κάποια αυξημένη ενασχόληση. Όχι μόνο για να φτιάξει το προσωπικό του στήσιμο (του DSC, των χαρακτηριστικών απόδοσης του κινητήρα, της αίσθησης του τιμονιού, του προγράμματος αλλαγής ταχυτήτων), αλλά κυρίως γιατί υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορούν να κάνουν διακόσιες χιλιάδες ευρώ και όλος αυτός ο χρόνος που απαιτεί η ενασχόληση μαζί της. Αν και, βέβαια, όλα είναι σχετικά.
Τίποτα από τα παραπάνω, τέλος πάντων, δεν έχει και πολλή σημασία όταν η Μ6 Gran Coupe φοράει το κουστούμι του άλλου της ρόλου. Είναι μια μπερλίνα πολυτελείας, ένας κλειστός αθόρυβος κόσμος δέρματος και αλκαντάρα και σπορ καθισμάτων Μ, που κινείται άνετα και σβέλτα στον αυτοκινητόδρομο, με τέσσερις επιβάτες άνετα, ίσως και πέντε, με μήκος πέντε μέτρα, με μεταξόνιό 11,3 εκατοστά μεγαλύτερο της Μ6 Coupe και με χώρο αποσκευών που παρότι δεν ξεπερνά τα 460 λίτρα, φτάνει τα 1.265 λίτρα αν πέσουν τα πίσω καθίσματα. Στο βλέμμα του οδηγού και στο ύψος του δρόμου συμβαίνει το ψηφιακό παιχνίδισμα του Head-Up Display, πιο δίπλα της πίσω κάμερας και του Surround View και άλλων, ακούγονται προειδοποιήσεις αλλαγής λωρίδων, ενώ smartphone συνδέονται με το αυτοκίνητο και με το διαδίκτυο.
Βαθμολόγησέ το!
{[['']]}
Εδώ η άποψή σου "μετράει".
Αρκεί να είναι κόσμια. :)