10. Το Stylus
Ήταν το αποκλειστικό μέσο χειρισμού των παλιών PDA, όταν ξαφνικά… «ξέπεσαν». Σε αυτό «βοήθησε» και ο εκλιπών SteveJobs ο οποίος είχε πει το αμίμητο «Αν χρειαστούμε ποτέ stylus, τότε έχουμε αποτύχει». Και όμως το μικρό ηλεκτρονικό «στιλό» επέστρεψε! Το χρησιμοποιούν κατά κόρον η Samsung και η HTC ενώ και το νέο tablet της Microsoft θα έχει… ψηφιακό μελάνι.
9. 3D
Μία τεχνολογία που δεν έχει κάνει μόνο μία «επιστροφή» αλλά πολλές! Υπήρχε διαθέσιμο από τις αρχές του 20ου αιώνα, γνώρισε τεράστια έκρηξη τη δεκαετία του 50, εξαφανίστηκε για 30 χρόνια, εμφανίστηκε πάλι το ’80 και ήρθε πάλι στις ζωές μας με τοAvatar και τον James Cameron. Όλες οι σύγχρονες τηλεοράσεις έχουν πλέον 3D αν και η ιστορία δεν είναι με το μέρος του.
8. Η IBM
Η «μαμά» των PC’s πέρασε από πολλές δυσκολίες στο πέρασμα των χρόνων με αποτέλεσμα στις αρχές του 1990 να χρειάζεται «μηχανική υποστήριξη». Αυτή ήρθε στο πρόσωπο του νέου προέδρου της Louis Gerstner ο οποίος άρχισε τις αλλαγές, όπως το κλείσιμο projects (θυμάται κανείς το OS/2; ) και εσωτερικές ανακατατάξεις. Το 1993 η IBM ήταν στο χείλος της χρεοκοπίας. Σήμερα κοστίζει 235 εκατομμύρια δολάρια.
7. Αναλογικά χειριστήρια
Τη δεκαετία του 90, τα αναλογικά χειριστήρια στα games είχαν επικρατήσει σαν ο καλύτερος τρόπος χειρισμού μέχρι να αντικατασταθούν από ψηφιακά gamepads. Όταν η Nintendo όμως τα έφερε ξανά στο προσκήνιο με το Nintendo 64 και το «επαναστατικό» χειριστήριό του, τα αναλογικά χειριστήρια ξαναέγιναν η επιτομή της ακρίβειας.
6. Adventure Games
Ο «βασιλιάς» του gaming που στο τέλος της δεκαετίας του ’90 άρχισε να χάνει την αίγλη του φαίνεται να επιστρέφει στο προσκήνιο. Παιχνίδια όπως το Heavy Rain και το αναμενόμενο παιχνίδι του Tim Schafer (το οποίο σε 2 μέρες «μάζεψε» από τον κόσμο πάνω από 3 εκ. δολάρια σαν χρηματοδότηση από το Kickstarter) δείχνουν πως ο κόσμος διψάει ακόμα για Adventures.
5. Nintendo
Περί τα μέσα της δεκαετίας του 2000 η Nintendo είχε χάσει τη μάχη των οικιακών κονσολών. Με το 3DS είχε μεν μονοπωλήσει την αγορά των handhelds όμως συνήθως κάτω από μία τηλεόραση βρισκόταν ένα Xbox ή ένα Playstation. Αυτό άλλαξε με το Wii το οποίο «άνοιξε» την αγορά απευθυνόμενο σε ένα πιο «casual» κοινό και κατάφερε να γίνει η παιχνιδοκονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις για την τρέχουσα γενιά.
4. Windows Phones
Στην προ-iPhone εποχή είχαμε στα χέρια μας δεκάδες συσκευές οι οποίες «έτρεχαν» σε Windows CE (τα Windows Phone της εποχής). Με την εμφάνιση των νέων Smartphones εξαφανίστηκαν, μέχρι που η Microsoft δημιούργησε τα Windows Phone 7.5, συνεργάστηκε με τη Nokia (η οποία κυκλοφορεί κινητά αποκλειστικά με το εν λόγω λειτουργικό) και με άλλους κατασκευαστές και τώρα τα Windows Phone είναι ένας βασικός ανταγωνιστής του Android και του iOS.
3. Acorn Computers
Αν και λίγος κόσμος θα τη θυμάται με αυτή την ονομασία, η Acorn Computers είχε μια κάποια επιτυχία δημιουργώντας υπολογιστές all-in-one στις αρχές του ’90 όταν και «καταποντίστηκε» από τον τότε ανταγωνισμό. Παρόλα αυτά οι επεξεργαστές της επιβίωσαν, συνεργάστηκε με την Apple και μετονομάστηκε σε Advanced Risc Machines Ltd… ναι, η ARM που τώρα προσφέρει επεξεργαστές σε κάθε mobile συσκευή (tablets, smartphones, κ.λπ) είναι η –παραλίγο χρεοκοπημένη- Acorn.
2. Tablets
Νομίζατε ότι τα tablets γεννήθηκαν με το iPad; Λάθος! Η πρώτη προσπάθεια για κάποιο tablet από την Apple έγινε το 1980 με τοApple Newton, στις αρχές του 2000 η Microsoft δημιούργησε το Tablet PC όμως τελικά η τεχνολογία «ωρίμασε» τα τελευταία χρόνια οπότε και το iPad άνοιξε την αγορά.
1. Apple
Την πρώτη θέση στις «μεγαλύτερες επιστροφές» κατακτά εύκολα η Apple. Πριν 15 χρόνια η μεγαλύτερη εταιρεία στον κόσμο, με αρκετά αποθεματικά για να σβήσουν το χρέος της Ελλάδας και με κέρδη που αναμένεται να εκτοξεύσουν την αξία της στο 1 τρισεκατομμύριο δολάρια, ήταν ένα βήμα πριν τη χρεοκοπία όταν η επιστροφή του Jobs στα ηνία κυριολεκτικά την «ανέστησε».
Πηγή
Βαθμολόγησέ το!
{[['']]}
Εδώ η άποψή σου "μετράει".
Αρκεί να είναι κόσμια. :)