Πέρασαν περίπου 22 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Clio, το οποίο ήρθε φυσικά ως ο αντικαταστάτης του Renault 5. Όλα αυτά τα χρόνια περισσότερα από 11,5 εκατομμύρια Clio έχουν πουληθεί σε περισσότερες από 115 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Έφτασε λοιπόν η ώρα της τέταρτης γενιάς του πετυχημένου super mini της γαλλικής εταιρείας, του οποίου η επίσημη πρεμιέρα θα γίνει το Σεπτέμβριο του 2012 στην Έκθεση Αυτοκινήτου που θα γίνει στο Παρίσι.
Το νέο αμάξωμα του Clio είναι γεμάτο από καμπύλες και ακμές, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα μεγάλα φωτιστικά σώματα εμπρός. Ξεχωρίζουν επίσης τα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED τόσο εμπρός όσο και πίσω. Δεν λείπουν φυσικά οι λεπτομέρειες χρωμίου ενώ οι πίσω χειρολαβές είναι «κρυμμένες» ούτως ώστε το νέο supermini της εταιρείας να θυμίζει coupe και το σύνολο να δείχνει πιο δυναμικό. Να πούμε μάλιστα ότι το νέο Renault διατίθεται αποκλειστικά σε 5θυρο αμάξωμα, παρότι οι πίσω χειρολαβές ουσιαστικά δεν φαίνονται.
Η Renault δεν έχει ακόμα δημοσιεύσει κάποιες λεπτομέρειες για τις εξωτερικές διαστάσεις της τέταρτης γενιάς του supermini ενώ το μόνο που έχει ειπωθεί από επίσημα χείλη είναι ότι το νέο μοντέλο είναι πιο πλατύ, αλλά και πιο χαμηλό σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Το σημαντικότατο γεγονός όμως είναι ότι το νέο Clio του 2013 είναι κατά μέσο όρο 100 kg πιο ελαφρύ από τον προκάτοχο. Δίαιτα δηλαδή και σε αυτό το μοντέλο...
Στο ολοκαίνουριο εσωτερικό η ποιότητα είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με το παρελθόν και σχεδιαστικά συνδυάζεται με καλό τρόπο το σπορ με το κομψό. Χαρακτηριστικό σημείο είναι ο πίνακας οργάνων ο οποίος έχει σχήματα τα οποία θυμίζουν φτερό αεροπλάνου. Το ταχύμετρο είναι ψηφιακό και η κεντρική κονσόλα είναι αρκετά μινιμαλιστική και αρκετά μεγάλη ούτως ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει το σύστημα πλοήγησης και infotainment με την οθόνη αφής 7 ιντσών η οποία να σημειώσουμε ότι θα αποτελεί στοιχείο του βασικού εξοπλισμού στην έκδοση Dynamique. Όλες οι εκδόσεις του νέου Clio θα διαθέτουν «έξυπνα» ηχοσυστήματα με ενσωματωμένα ηχεία στα πάνελ των εμπρός θυρών, με τεχνολογία Bluetooth και θύρες USB και jack-in.
Η Renault δίνει μεγάλη προσοχή στα εξτρά του νέου της supermini ούτως ώστε ο μελλοντικός ιδιοκτήτης να μπορεί να το κάνει πιο «προσωπικό» ή και ιδιαίτερο αν θέλετε. Εξωτερικά και εσωτερικά το νέο Clio γίνεται πιο «custom» καθώς μπορούν να αλλάξουν από την εμπρός γρίλια μέχρι οι επενδύσεις των θυρών, στο ταμπλό, το τιμόνι, στο μοχλό ταχυτήτων, στους αεραγωγούς, τα καθίσματα ακόμα και τα πατάκια.
Αρχικά το Clio MK4 του 2013 θα διατίθεται με δύο κινητήρες. Ο πρώτος είναι ένας ολοκαίνουριος 3κύλινδρος turbo 0,9 λίτρων βενζίνης της οικογένειας Energy TCe. Η απόδοση του φτάνει τους 90 PS στις 5.000 rpm και τα 135 Nm μέγιστης ροπής στις 2.500 rpm (το 90 % είναι διαθέσιμο από τις 1.650 rpm). Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνδυάζεται με σύστημα Start/Stop με την μέση κατανάλωση να είναι μόλις στα 4,3 lt/100 km και τις εκπομπές CO2 στα 99 gr/km.
Θα υπάρχει επίσης ένας 4κύλινδρος turbo diesel 1,5 λίτρων (Energy dCi 90) που θα αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 rpm και 220 Nm ροπής στις 1.750 rpm. Και σε αυτήν την περίπτωση υπάρχει σύστημα Start/Stop η μέση κατανάλωση είναι μόλις 3,2 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 στα 83 gr/km! Μελλοντικά θα συνδυάζεται και ο συγκεκριμένος κινητήρας με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Υπάρχει μάλιστα και πρόγραμμα λειτουργία «ECO» που μειώνει τη κατανάλωση κατά 10 % με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ το ταμπλό αλλάζει χρώμα (πράσινο, κίτρινο και πορτοκαλί). Φυσικά άξιο λόγου είναι και το σύστημα ειδοποίησης έγκαιρης αλλαγής ταχυτήτων «GSI» (Gear Shift Indicator).
Στις αρχές του 2013 (λίγο μετά την έναρξη των πωλήσεών του δηλαδή), η Renault θα εμπλουτίσει τη γκάμα των κινητήρων με έναν 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων (TCe 120) ο οποίος θα αποδίδει 120 PS και 190 Nm μέγιστης ροπής στις 1.750 rpm! Ο συγκεκριμένος κινητήρας θα συνδυάζεται και με ένα ολοκαίνουριο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη (EDC: Efficient Dual Clutch). Να πούμε ότι το τελευταίο θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.
Αργότερα η γαλλική εταιρεία θα εμπλουτίσει την γκάμα και με έκδοση RenaultSport» Η συγκεκριμένη έκδοση θα έχει κάτω από το καπό έναν turbo κινητήρα 1,6 λίτρων ο οποίος θα αποδίδει περί τους 200 ίππους! Το νέο Clio θα κατασκευάζεται στα εργοστάσια της Renault στο Flins της Γαλλίας και στη Bursa στην Τουρκία.
Βαθμολόγησέ το!
{[['']]}
Εδώ η άποψή σου "μετράει".
Αρκεί να είναι κόσμια. :)